כך ניתן לנצל את חוכמת ההמונים לטובת הבנקאות הפתוחה

כך ניתן לנצל את חוכמת ההמונים לטובת הבנקאות הפתוחה

פורסם לראשונה באנשים ומחשבים ב-4/9/2020  https://www.pc.co.il/news/321868
 

“הבנקים הבינו שהם לא יכולים להתמודד בתחרות שנוצרת בבנקאות הפתוחה, וכי עליהם להיעזר בסטארט-אפים”, אמר דרור קפלן, מנהל התפעול והפיתוח העסקי בפינסטרה וחבר בוועד המנהל בקהילת הפינטק הישראלית CityTLV, והציג מודל המאפשר זאת.

בשיתוף פינסטרה.

“חוכמת ההמונים, בדמותן של חברות הפינטק, עונה על הצורך של הבנקים להעלות את הערך המוסף שהם נותנים ללקוחותיהם ולאפשר להם חוויית בנקאות אחרות וחדשנית. הבנקים הבינו שהם לא יכולים להתמודד בתחרות העזה שנוצרת בבנקאות הפתוחה, וכי עליהם להיעזר לצורך זה בסטארט-אפים”, כך אמר לאנשים ומחשבים דרור קפלן, מנהל התפעול והפיתוח העסקי בפינסטרה וחבר בוועד המנהל של קהילת הפינטק הישראלית CityTLV.

קפלן ציין כי החברות הללו מסייעות לבנקים לתת מענה לרגולציה ההולכת ונבנית בנושא הבנקאות הפתוחה. “הרגולציה מחייבת את הבנקים לשתף מידע ולאפשר לחברות טכנולוגיה להיות ה-‘שער’ עבור לקוחות הבנקים. לכן, כל המעורבים מחפשים דרכים יצירתיות וחדשניות לבסס את מעמדם כמובילים בשוק”, הוסיף.

“הבנקאות הפתוחה היא לא פחות מרעידת אדמה, בעוצמה גבוהה מאוד, המזעזעת את כל יחסי הכוחות המוכרים בתחום הפיננסים”, הדגיש קפלן. “לא עוד רק בנקים שמספקים שירות לחברות ויחידים, תוך שימוש במערכות מסורתיות, אלא חברות טכנולוגיות וחדשניות, עם מערכות מתקדמות ומודלים עסקיים מגוונים ומונחי לקוח. אין ספק, תקופה מרתקת בתחום הפיננסיים לפנינו”.

הוא ציין נתונים שפרסם סטארט-אפ ניישן סנטרל – גוף המסייע לחברות הזנק ישראליות ומנתח את התחום בארץ – שלפיהם 529 חברות פינטק פועלות כיום בישראל וסך הגיוסים שלהן ב-2019 הגיע ל-1.8 מיליארד דולר, מה שמייצג זינוק של 107% אל מול 2018.

קפלן פירט כי “חברות הפינטק מפתחות מערכות חדשניות, המאפשרות מגוון פעולות עבור לקוחות הקצה, כגון ביצוע תשלומים, העברת כספים, ניהול חשבונות והשקעות ולקיחת הלוואות, ועבור הבנקים, למשל מערכות זיהוי הונאות, ניהול סיכונים וניתוח נתונים”.

“הבנקים הבינו שרק בשילוב כוחות עם חברות פינטק נוספות ויצירת שיתופי פעולה נרחבים הם יוכלו להצליח ולהתחזק במערכה בתחום הבנקאות הפתוחה. לכן, בכל בנק נוצרו תפקידים בכירים של מובילי חדשנות ודיגיטל, שבוחנים את העשרת השירותים הדיגיטליים עבור הצרכנים, להעלאת הערך המוסף ללקוח ולהגדלת מחויבותו לבנק”, הוסיף.

מודל ליצירת שיתוף פעולה בין הבנקים לחברות הפינטק

לדבריו, כאן נכנסות חברות טכנולוגיה גלובליות בתחום הבנקאות, כמו פינסטרה, שמבצעות יישום של מערכות בבנקים הגדולים בעולם, ויצרו פלטפורמה לשיתוף פעולה בין הבנקים לבין חברות הפינטק החדשניות.

“הפלטפורמה FusionFabric.cloud מאפשרת אינטגרציה פתוחה ומתקדמת וחנות אפליקציות עבור כל חברת פינטק המעוניינת לחבר את מוצריה מול מערכות הבנקים”, אמר. “זה בדיוק המודל ליצירת שיתוף פעולה טכנולוגי ועסקי מהיר ויעיל בין הבנקים לחברות הפינטק. זה בדיוק המודל המאפשר לבנקים ליהנות ממגוון אפליקציות שפותחו על ידי חברות פינטק מכל העולם, ליצירת עושר פונקציונלי. זאת בדיוק ההזדמנות לחברות פינטק בעולם בכלל, וישראליות בפרט, להאיץ את עסקיהן הגלובליים, על ידי התחברות פשוטה לפלטפורמה שלנו וקבלת חשיפה מיידית לאלפי הבנקים המחוברים אליה ומחפשים פתרונות חדשניים”.

“אם נצלול למודל הטכנולוגי-ארכיטקטוני-עסקי של הפלטפורמה שלנו, המודל מאפשר לכל חברת פינטק להתחבר באמצעות Open APIs לכל אחת ממערכות הבנקים”, ציין.

קפלן פירט את התהליך: “כל חברת פינטק יכולה באמצעות המערכת לפתח אפליקציות את מול מערכות הבנקים ולהעלות אותן לחנות האפליקציות, שפתוחה לאלפי בנקים ברחבי העולם. היישום יכול להיות מערכת שלמה שמתחברת למערכות הבנקים – למשל מערכת לניהול לקוחות, המאפשרת העברת תשלומים דרך הבנק, תוסף חדשני כמו העברת כספים בין מכשירים ניידים או מערכות אקו-סיסטם המשולבות בתהליכים הבנקאיים, כגון מערכות לזיהוי הונאות בהעברת תשלומים”.

“עם סיום פיתוח הקישוריות”, הוסיף, “המערכות מופצות אל הבנקים דרך חנות האפליקציות, מה שמאפשר את האצת תהליך המכירה וההתקשרות עבור חברות הפינטק. זהו צעד ענק קדימה ביצירת שיתופי פעולה בתחום הבנקאות הפתוחה”.

מנכ”ל פינסטרה ישראל, שגיב גרינשפן, ציין כי “הטכנולוגיה שלנו מפותחת גם במרכז הפיתוח בישראל על ידי מאות מקצועני היי-טק. היא מאפשרת לחברות פינטק להתחבר בקלות לאלפי בנקים בכל העולם. אנחנו רואים חשיבות רבה לאפשר לסטארט-אפים ישראלים להצטרף לחנות האפליקציות וליהנות מחשיפה גלובלית”.

 
 
 
 
 
Skip to content